WEKO3
アイテム
中学高校での英語教育で英語が習得出来ない訳 : 学生の性格型から英語教育を考える
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/539
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/539b634c8f7-0c96-48e1-95c5-79937f6028a4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
uedai13_01_n_ando (894.5 kB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学高校での英語教育で英語が習得出来ない訳 : 学生の性格型から英語教育を考える | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Personality Types and Why Students Fail to Master English in Junior and Senior High School | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学生の性格 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 活発型の学生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語の理解 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教材 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多層的情報 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Personality type of students | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | active type | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | understanding English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning material | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multilayered information | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
安藤, 則夫
× 安藤, 則夫× 長谷川, 修治 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | (要旨)今までの著者らのアンケート調査では,英語が不得意と思う学生が多かった。その原因が多数の学生の性格型に合っていない英語教育法にあると予想し,確かめた。学生の性格の違いは,勉強への意欲や勉強法の違い・成績や習得の違いとなって現れると考えられる。今回は,アンケートによって学生の性格から見たニーズを明らかにし,性格の違う学生が自分に合った勉強の仕方を出来るようにする教材について検討した。アンケートの結果,活発型の学生が多かった。活発型の学生は,集中力を求められる授業が苦手であり,学習の成果が得られないことが分かった。また,学習の成果を得るには,理解できることが重要であると考えられ,英語のあらゆる面での理解が簡単に得られる教材について検討した。それは,集中力が弱くても飽きさせない英語の持つ多層的情報が得られやすい教材であると予想され,そのような教材の可能性について検討した。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Many Japanese students are weak in English. The authors propose and attempt to confirm that the method of English education of junior high school and high school does not match the personality of students. Individual difference in student's personality should affect motivation, learning style and achievement level. We attempted to clarify learning needs of each student as well as personality differences by administering a questionnaire asking university students about their personalities and history of English learning in junior high school and high school. Results showed that students with an active personality are prevalent. They lack the ability to concentrate, have negative feelings toward English education and low levels of achievement. It was proposed, therefore, that English education should be targeted to reduce difficulties for this type of student. In addition to this, comprehension was deemed important. It was concluded then, that students of every personality type need materials offering multilayered information about English language in order to acquire the necessary information more easily. The applicability of this conclusion was considered. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 植草学園大学研究紀要 en : Bulletin of Education and Health Science, Uekusa-Gakuen University13 巻 13, p. 5-16, ページ数 81, 発行日 2021-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 植草学園大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18835988 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12412714 |