ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 12巻

英語教育におけるアクティブ・ラーニングを支える要因 : アクティブ・ラーニングを学生がアクティブにするための考察

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/508
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/508
b79db5d6-e527-4d33-92fd-29adfe165aab
名前 / ファイル ライセンス アクション
uedai_12_04_n_ando.pdf .pdf uedai_12_04_n_ando (1.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-09-25
タイトル
タイトル 英語教育におけるアクティブ・ラーニングを支える要因 : アクティブ・ラーニングを学生がアクティブにするための考察
言語 ja
タイトル
タイトル Factors that make Active Learning Effective in English Education : Helping students become active in Active Learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 意欲
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習形態
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理解
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多様な活動
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning forms
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 various kinds of participation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 安藤, 則夫

× 安藤, 則夫

WEKO 936

ja 安藤, 則夫

en ANDO, Norio
ANDO, Norio

Search repository
長谷川, 修治

× 長谷川, 修治

WEKO 937

ja 長谷川, 修治

en HASEGAWA, Shuji
HASEGAWA, Shuji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 大学を中心とした教育現場で,アクティブ・ラーニング(AL) が推し進められてきた。AL には意欲と学習形態の側面があり,意欲があってこそ形態が意味を持つ。しかし,学生は積極的活動への意欲が乏しいようである。本研究では,AL に積極的に取り組めるための要因について学生にアンケート調査を行い,その結果について考察した。理解できないために積極的に参加ができない学生がいることから,英語が理解できることが重要と考えられた。また,授業で積極的に話すよりは,講義を聞いて考えまとめることを好む学生が多かった。見た目に能動的でない休憩や聞く活動にも能動的側面があるし,短時間で少人数の話し合いにも学習効果があるので,一見能動的でない活動も含め,誰もが参加できる多様な活動を学生に提供し,次第に能動的参加につなげていくことが大切と思われる。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Active learning (AL) has been promoted recently in Japanese schools, especially in University classrooms. AL has both motivational and activity form aspects. Although motivation of students is important, college students lack motivation for AL. The authors attempted to clarify factors for enhancing student motivation by administering a questionnaire asking university students about active participation in AL. Results showed that lack of English comprehension was preventing students from active participation in AL and therefore needed promotion. It was also found that many students prefer listening to lectures and taking notes to speaking actively. As seemingly passive learning and rest time have active aspects and discussion in small groups can be effective, it was thought that students should be offered various learning activities including seemingly passive activities in order to help them participate in classroom activities. Various activities can be fitted for individual student needs despite large class sizes. By participating in these easy activities, students can be led to more active learning.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学研究紀要
en : Bulletin of Education and Health Sciences, Uekusa-Gakuen University

巻 12, p. 37-48, ページ数 147, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 植草学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1883-5988
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12412714
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 130007834829
DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.24683/uekusad.12.0_37
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:36:31.503641
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3