ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 9巻

保育者が子育て支援の主体になる有効な方法:「保育」の対象が広がった保育者の変容プロセス分析から

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/25
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/25
7c9ac19b-c520-478a-a350-66258a851053
名前 / ファイル ライセンス アクション
uedai09_05_a_ogawa.pdf 大学09_05_a_ogawa (1.4 MB)
license.icon
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-05-09
タイトル
タイトル 保育者が子育て支援の主体になる有効な方法:「保育」の対象が広がった保育者の変容プロセス分析から
言語 ja
タイトル
タイトル Effective Ways for Childcare Providers to Support Child-rearing : Analysis on the spreading transformation process of childcare providers in nursery schools
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 小川, 晶

× 小川, 晶

WEKO 41

ja 小川, 晶

en OGAWA, Aki
OGAWA, Aki

Search repository
栗原, ひとみ

× 栗原, ひとみ

WEKO 42

ja 栗原, ひとみ

en KURIHARA, Hitomi
KURIHARA, Hitomi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 要旨:本研究の目的は保育者が子育て支援を主体的に実践することを可能にする有効な方法を明らかにすることである。そのために「保育」についての保育者の語りを質的に分析する試みをした。調査は保育者7名に半構造化インタビューを実施し,「複線径路・等至性アプローチ(TEA)」をもちいて分析をおこなった。
その結果,保育者の「保育」は広がりを伴って変容しており,変容のプロセスを4つに時期区分できた。この結果をもとに保育者が子育て支援の主体になるための有効な2つの方法とスーパーバイズの必要性を抽出した。まず、子どもを保育時間の範囲で捉えるのではなく,親や家庭など子どもの環境ごとに捉えられること、次に,子どもが育つことを、家庭の養育力に照らしながら保育の効果として保育者が捉え直すことができるようすること、そしてここに保育者を導くことである。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to clarify effective independent practices for child-rearing. For this purpose, we tried qualitatively analyzing surveys of childcare workers regarding childcare. The survey involved semi-structured interviews of seven childcare workers and employed a double-track/optimal approach (TEA). Results showed the transformation of childcare to be spreading and that the transformation could be divided into four time-periods. Based on these findings, we determined two effective ways for childcare providers to support child-rearing.
They stated that, firstly, that the childcare environment should not be limited to the nursery school, but also include the home and family. Secondly that clarifying this role for the family to and home environment could lead to better child growth, and less need for care on the part of the nursery school.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学研究紀要
en : Bulletin of Education and Health Sciences, UEKUSA-GAKUEN University

巻 9, p. 51-58, ページ数 173, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 植草学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18835988
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:46:03.058960
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3