ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 1巻

Effects of the instruction in headings on Japanese university students

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/249
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/249
a46c4d35-22ce-4276-9024-acffb40d3fd0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00008206599.pdf KJ00008206599.pdf (133.0 kB)
license.icon
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-26
タイトル
タイトル Effects of the instruction in headings on Japanese university students
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 headings
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 signals
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 instruction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12412714
論文名よみ
タイトル Effects of the instruction in headings on Japanese university students
言語 en
著者 荒金, 房子

× 荒金, 房子

WEKO 440

ja 荒金, 房子

en ARAKANE, Fusako
ARAKANE, Fusako

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study is to investigate how Japanese university students recognize and use headings, and the effects of instructions on their ability to deal with headings. Two experiments were designed to analyze the effects of headings on text comprehension in terms of types of headings (statements or questions), three tasks (retrieval, cued recall, and instruction). Experiment 1 investigated the effects of different types of headings (statements or questions)
on the retrieval task. The results of Experiment 1 indicated that no advantage accrued to students on the existence of headings (either statements or questions). Experiment 2 investigated whether instructions in the use of headings as processing aids facilitated either retrieval or recall, or both. All participants were randomly assigned to the following three groups: Instructions Plus-Headings, where students were given instructions on using headings to facilitate the processing of text; Headings Only, where students read text material containing headings but did not receive instructions; Control, where students read text material that did not contain headings. The results of Experiment 2 demonstrated that instructions in using headings facilitated retrieval tasks of Japanese university students.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学研究紀要
en : Bulletin of Education and Health Sciences, Uekusa-Gakuen University

巻 1, p. 49-57, ページ数 128, 発行日 2009-03-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00008206599
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18835988
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:41:31.894360
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3