ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 11巻

英語教育における学習スタイルと適合性 : 英語授業に対する大学生の適合感と好感度,効力感に基づく検討

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/457
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/457
0f0b3862-b2d7-43d7-a6a5-e6902150aa76
名前 / ファイル ライセンス アクション
5_nando_dai11.pdf 5_nando_da11 (771.6 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-19
タイトル
タイトル 英語教育における学習スタイルと適合性 : 英語授業に対する大学生の適合感と好感度,効力感に基づく検討
言語 ja
タイトル
タイトル Learning Styles and Feelings of Compatibility with English Education: Considerations Based on Feelings of Compatibility, Favorability and that of Effectiveness for University English Classes
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語の授業への適合感
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 3 つの情緒表現型
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習スタイル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 好感度
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 効力感
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Feelings of Compatibility with English education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 3 emotion expression types
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning style
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Favorability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Feeling of effectiveness
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 安藤, 則夫

× 安藤, 則夫

WEKO 783

ja 安藤, 則夫

en ANDO, Norio
ANDO, Norio

Search repository
長谷川, 修治

× 長谷川, 修治

WEKO 784

ja 長谷川, 修治

en HASEGAWA, Shuji
HASEGAWA, Shuji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 学習スタイルとは学習者の情報処理の仕方であり,それが授業のやり方に適合していれば,学習がうまく行くと考えられている。しかしながら学習スタイルに適合した学習の仕方をしても効果が見られないという研究もある。そこで,効果のある学習と授業への適合の関連を考えてみた。今回は,大学生に中学・高校の英語の授業に対するアンケート調査をすることで,授業の適合感と好感度,効力感との関連性を解明した。その結果,この3 つの感じ方は,共に否定的になる傾向があることが分った。また,情緒表現型は学習スタイルと関連し,緊張型の学生は理解重視,興奮型は活発な表現,ゆとり型は人間味ある理解を中心とする授業を適合していると判断した。英語教育での適合感は,学生の情緒表現型に合わせた授業を行うだけでなく,学生の情緒的経験を変えて学生が授業に合わせられるようにすることでも得られると考えられた。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The term ‘learning style' refers to the view that different people learn information in different ways. When the learning style of a student matches the educational method in English class, it is thought he can learn effectively and easily. However, researchers have failed to find an effective method to match individual learning styles and educational methods. It is necessary, therefore, to make clarify the relation of effective classes and the feeling of compatibility. In this study, the authors attempted to find the relation between feelings of compatibility, favorability and effectiveness by administering a questionnaire asking university students about their feelings regarding English education at junior high school and high school. The results showed that when one of 3 feelings was negative, all of them tended to become so. As for the relation between emotional expression type and appropriate educational method, students of tensioned emotion type feel compatibility with English comprehension. Students of excited emotion type feel compatibility with active expression, while those of relaxed emotion type feel compatibility with human stories. Therefore, in order that students may feel enough compatibility with their English classes to learn, it may be important to provide learning activities which are tailored for students with different learning styles and to let them express suitable emotions.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学研究紀要
en : Bulletin of Education and Health Science, Uekusa-Gakuen University

巻 11, p. 17-28, ページ数 135, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 植草学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18835988
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12412714
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:37:13.823117
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3