ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 7巻

通常学級と特別支援学級・通級指導教室の担当者の協働による連携 : 国語の授業作りと就学支援の試みを通して

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/369
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/369
489c625a-fdd9-4abb-9597-21c1de7137d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009821959.pdf KJ00009821959.pdf (1.2 MB)
license.icon
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-26
タイトル
タイトル 通常学級と特別支援学級・通級指導教室の担当者の協働による連携 : 国語の授業作りと就学支援の試みを通して
言語 ja
タイトル
タイトル Collaboration between Regular Class Teachers and Special Support and Resource Room Teachers : Exercises in Designing and Supporting Elementary School Japanese Lessons
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 幼児の自発性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 幼児教育課程
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 柔軟な対応力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 二段階の思索法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 限定的発想を広げる
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Spontaneity of young children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Course of child care
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Flexible reactivity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Two steps thinking method (TST)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Widening limited thinking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12412714
著者 加藤, 悦子

× 加藤, 悦子

WEKO 630

ja 加藤, 悦子

en KATO, Etsuko
KATO, Etsuko

Search repository
渡邊, 千聡

× 渡邊, 千聡

WEKO 631

ja 渡邊, 千聡

en WATANABE, Chisato
WATANABE, Chisato

Search repository
金子, 道子

× 金子, 道子

WEKO 632

ja 金子, 道子

en KANEKO, Michiko
KANEKO, Michiko

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 幼児の自発性を促すためには学生の柔軟な対応力が重要である。しかし,幼児教育課程において,学生が柔軟な対応力を持てるようにするプログラムはなかった。著者は,想定外の事態にも柔軟に対処できるように,限定的発想を広げる事前の話し合い(二段階の思索法)を工夫した。「二段階の思索法」は,個人思索の後にグループ思索を行うものであり,学生は,これによってまず自分の思索の限界を知り,次により広い可能性を経験することになる。二段階の思索法の結果,発想が豊富になり視点の変化が見られた。また実際の幼児との活動に効果を示したと思われるケースがあった。ただし,柔軟性が発揮されたと判断する基準が明確でないという問題点も浮き彫りになった。最後に,柔軟な対応力の研究の問題点について考察した。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We contrived “Two steps thinking method (TST)” in order for students to flexibly deal with the possible difficulties when they help young children make picture books. In this study, we checked the effectiveness of TST and considered the matters of making flexible reactivity for nursing young children. In TST, we let students individually think at first and provide them the time for thinking in a group, through this process students experience the limit of their own thinking and the previously unknown wide possibilities for dealing with young children. We thought TST is effective for widening their scope of thinking and making mindset for flexible interaction with young children. As the result of TST, students’ ideas became abundant and their viewpoints shifted to some extent. These changes might benefit for later making picture books activity with young children. We considered the improvement for more effective methods for enhancing flexible reactivity of students.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学研究紀要
en : Bulletin of Education and Health Sciences, Uekusa-Gakuen University

巻 7, p. 79-89, ページ数 139, 発行日 2015-03-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00009821959
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18835988
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:38:48.521563
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3