ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 13巻

友人に対する価値観と葛藤解決効力感が 学習効果に及ぼす影響:動機づけ調整方略を媒介とした影響過程の検討

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/540
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/540
83e7ce3d-c280-406b-a67d-74ad49b09b2e
名前 / ファイル ライセンス アクション
02 uedai13_02_k_kaneko (999.6 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-24
タイトル
タイトル 友人に対する価値観と葛藤解決効力感が 学習効果に及ぼす影響:動機づけ調整方略を媒介とした影響過程の検討
言語 ja
タイトル
タイトル How conflict resolution efficacy and the valuing of friends affects learning effect “Examination of the influence process mediated by motivational adjustment strategies”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 効果
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 動機づけ調整方略
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 葛藤解決効力感
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 友
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 valuing of friends
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 conflict resolution efficacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivational adjustment strategies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning effect
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 金子, 功一

× 金子, 功一

WEKO 986

ja 金子, 功一

en KANEKO, Koichi
KANEKO, Koichi

Search repository
金子, 智栄子

× 金子, 智栄子

WEKO 931

ja 金子, 智栄子

en KANEKO, Chieko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では,友人に対する価値観と友人との葛藤解決効力感が,動機づけ調整方略の各下位尺度を媒介して,学習効果の指標である感情的エンゲージメントと学習の持続性の欠如に及ぼす影響過程について検討した。調査対象者は大学生 479 名(男性 :194 名 ; 女性 :285 名)であった。構造方程式モデリングによるパス解析を行ったところ,友人に対する価値観は,動機づけ調整方略の下位尺度を媒介して,学習効果に有意な影響を及ぼしていた。また,友人に対する価値観は,葛藤解決効力感を媒介し,感情的エンゲージメントに正の影響,学習の持続性の欠如に負の影響を及ぼすことが示された。特に,動機づけ調整方略の価値づけ方略は,学習効果の各要因に影響を及ぼしており,学習に自分自身や目標のためとして意義を見いだすことが最も重要であることが示された
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we discuss the influence process involved in the valuing of friends and self-efficacy of conflict resolution with friends on emotional engagement and lack of sustainability, two indicators of learning effect, through each subscale of certain motivational adjustment strategies. The subjects of the survey were 479 university students (male: 194; female: 285). Path analysis by structural equation modeling revealed that the valuing of friends mediated the subscales of motivational adjustment strategies and had a significant effect on learning effect. It was also shown that the valuing of friends mediated conflict-solving efficacy positively for emotional engagement and negatively for lack of sustainability in learning. In particular, the valuation strategy of the motivational adjustment strategy influences each factor of learning effect, and it was shown that it is most important to find meaning in learning for oneself and for one's goals.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学研究紀要
en : Bulletin of Education and Health Science, Uekusa-Gakuen University

巻 13, p. 17-25, ページ数 81, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 植草学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18835988
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12412714
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:35:59.800926
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3