ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 14巻

作業療法学生に対する学修チューター制の効果検証 : 継続の賛否に関する要因分析から

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/573
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/573
c5091009-704a-4488-8516-386188047b9c
名前 / ファイル ライセンス アクション
uetdai-14_08_n_chida .pdf uetdai-14_08_n_chida (4.6 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-06-11
タイトル
タイトル 作業療法学生に対する学修チューター制の効果検証 : 継続の賛否に関する要因分析から
言語 ja
タイトル
タイトル Verification of the Effectiveness of the Study Tutoring System for Occupational Therapy Students “Analysis of factors for the approval or disapproval of its continuation”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 作業療法学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学修チューター制
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 リメディアル教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 協同学習
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 occupational therapy student
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tutoring system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 remedial education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cooperative leaning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 千田 , 直人

× 千田 , 直人

WEKO 1138

ja 千田 , 直人

en Chida, Naoto
Chida, Naoto

Search repository
池田, 恭敏

× 池田, 恭敏

WEKO 1139

ja 池田, 恭敏

en Ikeda, Yukiharu
Ikeda, Yukiharu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 大学で作業療法学を専攻する1.2年次生が勉強に難渋する解剖学等の科目に関するリメディアル教育とし て, 教員がチューターとなって支援にあたる学修チューター制(以下, チューター制)を実践した。チュー ター制では, 学生が小グループの協同学習を通じて学力向上を目指し, 教員は効率的な学習方法や個人学習の進涉確認と共に, 学生同士の学び合いを促した。その実施後アンケートの結果, チューター制を有効であ ると評価し, 今後も継続することに賛成な学生が多かった。継続の賛否に関する要因分析では, 少人数での勉強で意欲が向上し, 学生同士や教員とも良好な関係を築けた学生は, 有意にチューター制を継続したいと 思っていた。 一方, 継続に消極的な者は, 有意に通学時間が長く, 休日の睡眠時間が短かった。また, GPAも高い傾向にあり, 効果的な個人学習が定着していることが確認できた。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A study tutoring system (hereinafter referred to as “tutoring system^,) in which instructors provide support as tutors was implemented as remedial education for subjects such as anatomy, which first and second-year students majoring in occupational therapy at universities found difficult. In the tutoring system, students aimed to improve their academic abilities through small-group, cooperative learning, and instructors tested the efficiency of the learning methods and the progress of individual learning while encouraging the students to learn from each other. The results of a subsequent questionnaire revealed that many of the students considered the system effective and were in favor of its continuation. In the analysis of the factors for the approval/disapproval of continuing the system, there was significant approval among students who were able to increase their motivation by studying in small groups and building good relationships with each other and with the instructors. Regarding the students who did not approve of continuing the system, their lack of approval significantly correlated with long commute times and short sleeping hours on holidays. The GPA also tended to be high, confirming that effective individual learning has been established.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学紀要
en : Bulletin of Education and Health Science, Uekusa-Gakuen University 14

巻 14, p. 69-75, ページ数 99, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 植草学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18835988
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12412714
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:35:18.003376
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3