ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 10巻

学生の実践力を養成する保育の現場体験をふまえた考察 : 2 年次の附属園体験が 3 年次の幼稚園教育実習(前期)にどのように影響したか

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/428
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/428
3535dde7-7b6a-44aa-913f-8e4eb67ae8c3
名前 / ファイル ライセンス アクション
uedai_10_14_h_kurihara.pdf uedai_10_14_h_kurihara (1.8 MB)
license.icon
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-03-29
タイトル
タイトル 学生の実践力を養成する保育の現場体験をふまえた考察 : 2 年次の附属園体験が 3 年次の幼稚園教育実習(前期)にどのように影響したか
言語 ja
タイトル
タイトル A Study Based on the Childcare Field Experiences Training Students' Practical Skills : How the Experience of Second Year Students at an Affiliated Kindergarten Contributed to Kindergarten Teaching Practice During the First Term in Third Year
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 現場体験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学生の実践力
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 childcare
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 childcare field experiences
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student's practical skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 栗原, ひとみ

× 栗原, ひとみ

WEKO 701

ja 栗原, ひとみ

en KURIHARA, Hitomi
KURIHARA, Hitomi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 2016年度,幼児・保育専攻では新たに2学年で同大学附属幼稚園での現場体験を設定した。本論の目的はこの現場体験が幼稚園教育実習(前期)にどのように影響し,実践力養成に有効に機能したのかを検討することである。本論では,まず2年次の附属園体験が3年次の幼稚園教育実習(前期)にどのように影響したかについて体験シートの記述を基に分析した。幼稚園教育実習(前期)で初めて保育現場に出るよりは,2年次に附属園体験を行うことで,事前の意欲や達成感が高まることがわかった。次に,現場体験を通した実践力の向上について10名の学生の事例を定性的に分析した結果,保育の現場体験が,実践力養成に有効に機能したと考えられる6点が明らかになった。最後に,特定の学生だけではなく,より多くの学生が現場体験を通して実践力を高めていくための方法について考察した。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For the second year child care course, we set up a new practical experience at the kindergarten affiliated with the university as a free field experience in 2016.
 The purpose of this study was to consider how this work experience affected kindergarten teaching practice (first term) and how effective it was for practical skill training.
 In this study, first I analyzed experience sheets to find out how affiliated kindergarten experience in the second year contributed to kindergarten teaching practice (first term) in the third year.
 I discovered that practical experience in the second year at the kindergarten affiliated with the university, raised motivation in advance and the sense of accomplishment was better than going to a nursery school for teaching practice in the first term of the third year.
 Second, I examined improving practical skills through onsite experience based on the cases of 10 students. As a result, 6 ways that childcare field experiences improved practical skills were clarified.
 Finally, not a few students thought of ways to raise practical skills through field experiences.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学研究紀要 : 創立10周年記念号
en : Bulletin of Education and Health Science, Uekusa-Gakuen University

巻 10, p. 93-103, ページ数 197, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 植草学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18835988
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:37:43.148160
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3