ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 植草学園大学研究紀要
  1. 植草学園大学研究紀要
  2. 3巻

小学校英語教育における「歌・踊り・ゲーム」の研究

https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/284
https://uekusa.repo.nii.ac.jp/records/284
d3ce8cb8-2d73-43a7-aa4a-b6c0a5a5b96c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00008523299.pdf KJ00008523299.pdf (568.8 kB)
license.icon
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-26
タイトル
タイトル 小学校英語教育における「歌・踊り・ゲーム」の研究
言語 ja
タイトル
タイトル A study of "songs, dances, and games" in elementary school English education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校英語教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 「歌・踊り・ゲーム」
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 子どもの発達段階
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション能力
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Elementary school English education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 “Songs, Dances, and Games,”
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Children’s developmental stages
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Communicative competence
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12412714
著者 長谷川, 修治

× 長谷川, 修治

WEKO 483

ja 長谷川, 修治

en HASEGAWA, Shuji
HASEGAWA, Shuji

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,「歌・踊り・ゲーム」は,小学校における英語教育の指導法として適切かどうかを,関連文献を収集して分析調査することであった。そのため,報道,定期刊行物,書籍,論文等の活字媒体から,何が問題とされているかを明らかにし,専門的な観点からの考察を行った。さらに,小学校英語の指導法としてどのようなものが相応しいか,方策を考えた。結果から,以下のような論点が明らかにされ,詳細な考察が行われた。①「歌・踊り・ゲーム」に対する批判,②「子どもの発達段階」からの示唆,③「歌・踊り・ゲーム」の源流,④「コミュニケーション能力」とは何か,そして,⑤小学校英語教育における適切な指導法はどうあるべきかという問題であった。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to conduct an analytical investigation of the literature on the appropriateness of using “Songs, Dances, and Games” as a teaching method in elementary school English education. Study of printed media, such as reports, periodicals, books and papers, revealed specific problems which were analyzed from a specialized viewpoint to complete the study. Furthermore, careful consideration was given to the search of a teaching method appropriate for elementary school English education. After analysis of the above materials related to elementary school English education, the following 5 topics were selected for discussion: (1) criticisms against the “Songs, Dances, and Games” method, (2) suggestions from “children’s developmental stages,” (3) the origins of the “Songs, Dances, and Games” method, (4) definitions of “communicative competence,” and (5) an appropriate teaching method in elementary school English education.
言語 en
書誌情報 ja : 植草学園大学研究紀要
en : Bulletin of Education and Health Sciences, Uekusa-Gakuen University

巻 3, p. 59-68, ページ数 159, 発行日 2011-03-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00008523299
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18835988
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:40:41.452805
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3