@article{oai:uekusa.repo.nii.ac.jp:00000427, author = {広瀬, 由紀 and HIROSE, Yuki and 實川, 慎子 and JITSUKAWA, Noriko and 加藤, 悦子 and KATO, Etsuko and 植草, 一世 and UEKUSA, Kazuyo and 相磯, 友子 and AISO, Tomoko and 上原, 朗 and UEHARA, Akira and 松田, 雅弘 and MATSUDA, Tadamitsu}, journal = {植草学園大学研究紀要 : 創立10周年記念号, Bulletin of Education and Health Sciences, UEKUSA-GAKUEN University}, month = {2018-03-29}, note = {本研究の目的は,特別な配慮を要する子を含めた保育活動において,同じ保育場面を保育・教育・医療の専門家が見たときの視点の違いを明らかにすることである。それぞれの領域の専門家が,映像に移された保育場面を見て感じたことを記し,それを定性的コーディングにて分析した。その結果,保育の専門家は子どもの内面など目には見えない部分について,特別支援教育の専門家は特定の子どもの行動などについて,医療の専門家では衛生・健康などの場面について着目していることが明らかとなった。, The purpose of this study is to clarify the difference in perspective of specialists from three different fields: childcare, education and medicine. They watched the same movie of the childcare practice. After that, they commented based on their own fields of expertise. We analyzed their comments by means of a qualitative cording. As a result, we can find out these differences. 1. Childcare specialists focused on the children's mentality. 2. Educational specialists focused on the behavior of a particular child. 3. Medical specialists focused on the health of the child.}, pages = {83--92}, title = {特別な配慮を要する子を含めた…より充実した保育実践の探究(1): 同一保育場面を保育・教育・医療の専門家がみたときの視点の違いに関する分析}, volume = {10}, year = {} }