@article{oai:uekusa.repo.nii.ac.jp:00000354, author = {川端, 眞由美 and KAWABATA, Mayumi and 柴辻, 純子 and SHIBATSUJI, Junko}, journal = {植草学園大学研究紀要, Bulletin of Education and Health Sciences, Uekusa-Gakuen University}, month = {Mar}, note = {本研究は,平成25(2013)年度の新国立劇場地域招聘オペラとして上演された滋賀県立芸術劇場びわ湖ホールの《三文オペラ》の公演を通して,地方都市のオペラの演奏団体が東京で公演するに当たり,知名度を高めるためにいかなる施策を講じているかを追跡する事を旨とする。そこから理解できる事,学ぶべき点を捉えて,地方都市の大学が生き残りをかけて挑むべき広報戦略法を探る事を目的としている。 若い世代の育成は,未来への投資である。幼児・初等教育の指導者を育成する場でもある本学は,まもなく開学7年目を迎える。そろそろ本腰で長期的かつ計画的な視点の下に,全国的な知名度獲得を目指した綿密な戦略法を練り上げる必要性があろう。そのために参考となる情報を探りたい。, DIE DREIGROSCHENOPER the new production at the Biwako Hall Center for the Performinig Arts in Shiga, was performed as the Invitational Program for Regional Performing Arts at The New National Theater, Tokyo, in July of 2013. We base this study on the experience of a performance by a regional opera group in Tokyo, with the desire to investigate whether they take any specific measures to raise their name-recognition among the public. Our goal is to learn from and understand the effects of this case, and investigate modes of public relations that regional universities should adopt in order to survive., 12, KJ00009317039}, pages = {91--98}, title = {地方都市の演奏団体の広報戦略法 : 滋賀県立芸術劇場びわ湖ホールの《三文オペラ》上演を中心に}, volume = {6}, year = {2014} }