@article{oai:uekusa.repo.nii.ac.jp:00000334, author = {広瀬, 由紀 and HIROSE, Yuki}, journal = {植草学園大学研究紀要, Bulletin of Education and Health Sciences, Uekusa-Gakuen University}, month = {Mar}, note = {本研究では,保育専門職を目指す学生が,養成校内の実習経験等により保育者へのイメージが変わり,保育者効力感が低下することがあることを受け,そもそも高校生が,保育職に対してどのようなイメージを持っているのかについて調査した。 その結果,保育士のイメージについては,個へのイメージは高いものの,社会的なイメージは低く抱いていること,保育職を希望している高校生のほうがより肯定的なイメージを抱いていることがボ唆された。また,高校生の職業選択については,先打研究がボすとおり自己実現を重視している傾向が高かったが,クラスにより若干の傾向の違いもうかがえる結果となった。, In this study, I asked some high school students the image of nursery school teachers. It is a reason that the image to a child-care worker changes the student who wants to become childcare professionals by practical work of childcare training school, and all. This change could lead to decline of pre-school-teacher-efficacy. As a result, on the image of nursery teachers, they have a friendly image, but they don’t respect them from a social standpoint And I can confirm that they decide their career choice to achieve their self-actualization as the earlier studies suggests., 13, KJ00008710459}, pages = {95--101}, title = {高校生が抱く保育士のイメージと職業選択の基準}, volume = {5}, year = {2013} }