@article{oai:uekusa.repo.nii.ac.jp:00000332, author = {太田, 俊己 and OTA, Toshiki and 植草, 一世 and UEKUSA, Kazuko and 浅川, 繭子 and ASAKAWA, Mayuko and 広瀬, 由紀 and HIROSE, Yuki and 多田, 昌代 and TADA, Masayo and 相磯, 友子 and AISO, Tomoko and 高倉, 誠一 and TAKAKURA, Seiichi and 田村, 光子 and TAMURA, Mitsuko and 根本, 曜子 and NEMOTO, Yohko and 黒田, 静江 and KURODA, Shizue and 松原, 敬子 and MATSUBARA, Keiko}, journal = {植草学園大学研究紀要, Bulletin of Education and Health Sciences, Uekusa-Gakuen University}, month = {Mar}, note = {幼稚園教育がかかえる複合的な課題を検討する目的で,1幼稚園を対象に共同研究を実施した。以下のような課題別に共同研究者は研究を分担した。今日的な幼稚園教育の意義を確認する意図で子どもの主体性尊重の保育を,また障害幼児や外国人幼児を含む保育の意義を検討する意図で,その具体的な保育を,さらに, 子どもや家族に幼稚園教育が果たす意義を検討する意図で,保護者からボ唆される課題について研究を実施した。幼稚園教育に寄与する諸点を見いたした。, To investigate several issues on kindergarten education, we conducted collaborative research based on three themes: Child-centered education and the purpose of kindergarten education today, the concrete educational examples of children with disabilities and children from foreign counties and what education means for them, and the problems of kindergarten in the view of the parents. As a result, some findings were made which will be useful for the future development of kindergarten education., 11, KJ00008709999}, pages = {75--83}, title = {幼稚園教育のいくつかの課題 : 「幼稚園教育が直面する複合課題に関する共同的研究」まとめとして}, volume = {5}, year = {2013} }