@article{oai:uekusa.repo.nii.ac.jp:00000256, author = {広瀬, 由紀 and HIROSE, Yuki}, journal = {植草学園大学研究紀要, Bulletin of Education and Health Sciences, Uekusa-Gakuen University}, month = {Mar}, note = {千莱巾の保育所における統合保育の変遷について,資料およひ保育士へのインタヒューから振り返った。 そこから,障害のある子にメ寸する受け入れ基,の緩和を可能にさせた要因として,次のような考祭を加えた。 その結果,1.個別的メ寸応を基本とする保育姿勢の確aa,2.柔軟な子ども集団の形成が可能な状況,3.障害のある幼児の特別な保育ニーズにメ寸する通常の保育からのメ寸応が不唆された。, The study looked back on the transition to integrated childcare in the day-care center of Chiba City using documents and interviews. The factors easing standards for accepting children with disabilities were considered, as follows: 1. The establishment of a childcare posture based on individuals, 2. The possibility of forming flexible groups of children, 3. The special childcare needs of children with disabilities in usual childcare., 17, KJ00008210941}, pages = {115--121}, title = {千葉市における統合保育の変遷 : 障害のある子どもの受け入れ基準緩和に関する要因の検討}, volume = {1}, year = {2009} }